RSS | ATOM | SEARCH
45年ぶりの結婚式!Wedding ceremony was held for the first time in 45 years!

4月23日、土淵町の米通り地区にて45年ぶりの結婚式が行われました。なんと新婦は元緑のふるさと協力隊の万里さん。私は前日まで面識がありませんでしたが、お呼び頂き、潜入取材することができましたのでご報告致します!

 

この米通り地区は、人口21人、平均年齢71歳の限界集落です。しかし私が訪れた印象は、地区の人がとても陽気で温かいこと。わいわいいいながら新郎新婦、また二人が属するNext Commonsの方と準備されていて楽しそうだなぁと感じました。

 

当日は地元の人の音頭により行列行進が行われ、神前式、餅まき(めちゃ柔らかーい♪)、披露宴、歌や踊りなどの余興があり終始和やかな雰囲気でした。食事はお弁当の他に、地区の人の手作りの車麩の煮物なんかがでて、お袋の味が心に沁み渡りました。また引き出物には、新郎岳さんの新潟のご実家、富川屋の鮭の味噌漬けが入っていてそれもとても美味しかった〜。

 

相当大変な準備だったと思いますが、自分たちと地域の人とで結婚式を作りあげたお二人は本当に凄いと思います。「こんな素敵な手作りの結婚式を挙げてみたい!」と思う人きっとこれから沢山でてくることでしょう!

 

Next Commonsについて: http://nextcommonslab.jp/

 

 

On April 23rd, wedding ceremony was held for the first time in 45 years in Komedori- district in Tsuchibuchi-cho.

This is marginal area with the population of 21 whose average age is 71 years old. However, people who are living here are very energetic and warm hearted. They seemed to enjoy the preparation with bride and groom, and people from Next Commons which both of them belong to.

 

It started with processional march with local lead singer at the front, then Shinto-style wedding ceremony, scattering rice cakes, and reception with singing and dancing. Along with Bento-style meal, local hand made stew was prepared and that  was very good. Also, hikidemono (wedding gift given to attendees) was from groom's parent's caterer in Niigata which was also delicious.

 

I can't imagine how much work they had to do to create their own wedding party, but I think this project was incredible. I am quite sure there would be more people who would like to make original wedding like they did!

 

About Next Commons (in Japanese): http://nextcommonslab.jp/

 

 

 

 

 

 

 

 

author:Azusa, category:azusaの遠野大発見☆, 20:00
comments(0), -, pookmark
スポンサーサイト
author:スポンサードリンク, category:-, 20:00
-, -, pookmark
Comment