RSS | ATOM | SEARCH
馬の飼育体験-Horse farm visit

 

宮守で馬の飼育をされている方のお手伝いをさせて頂きました。

I visited horse farm in Miyamori.

ポニーへの水やり。目を離していたら、バケツを倒していました。ちゃんと飲んでいるか、しっかり確認しないといけない、と注意されました。反省です。

My task was to give water to ponny. When I was not watching, she turned bucket upside down. I was told to pay attention all the time.

午前中は暑い中、伐採された木を薪にする作業をお手伝いしました。

We cut firewood in this hot weather.

 

お昼は近くのサンQふる郷市場にて馬肉丼を食しました。馬肉は脂身が多く、タレも効いていて美味しいです。

For lunch, I had grilled horse meat on rice. Horse meat was juicy and sauce matched well.

午後は寺沢高原へ。丘の上には。。

Then we headed to Terasawa highlands.

20頭ほどの馬がいて、えさをやりました。

There are 20 horses over there, eating lunch.

 

眺めが良く、涼しく避暑地です。

Great view and cool breeze at the top of the plateau. 

今までこんなに近い距離で馬と接した事はありませんでしたが、馬について色々なお話を聞き、とても深い世界だなと思いました。また体力も必要な仕事ですが、お世話になった方は馬への情熱が深く、かつ元気にお仕事をされていて、すごいと思いました。

I have never been this close to horses in the past, but learned so much today. Taking care of them requires lots of physical works, but I was impressed by this breeding man's energy and passion for horses. 

author:Azusa, category:azusaの遠野大発見☆, 18:47
comments(0), -, pookmark
スポンサーサイト
author:スポンサードリンク, category:-, 18:47
-, -, pookmark
Comment